środa, 10 października 2012

Zabieg kwasem mlekowym

 Dziś byłam na zabiegu u kosmetyczki - kwas. Nie wiedziałam jaki będę mieć nakładany ,pierw ustalałyśmy ,że będzie to 8 warstw, ale stanęło na tym ,że nałożony miałam kwas mlekowy stężenia procentowego nie znam ,bo nawet nie zapytałam ale z pewnością był mocny o czym uprzedziła mnie kosmetyczka, więc stanęło na kwasie mlekowym i jednej warstwie którą po ok 3 minutach się zmywa.
Zostałam uprzedzona ,że będzie szczypać ale mówię co tam rok temu jesienią miałam 3 warstwy kwasu nakładane i dałam rade było lekkie mrowienie :P
No i jednak to nie było to samo co poprzednim razem, był o 100% mocniejszy, paliło te 3 minuty jakbym spaliła się na słońcu ale dałam radę.
Miałam pierwszy raz do czynienia z tak mocnym kwasem i teraz będę obserwować moją buzię co będzie się z nią działo mam nadzieje, że nie będzie źle i nie bede strasznie tego przechodzić. Także wszystko okaże się w najblizszych dniach :)
Siegnelam w google i znalazłam notke dotycząca tego zabiegu jak macie ochotę poczytajcie a jak nie to nie musicie :P
Troche tego jest ale jezeli ktoś ma zamiar wybrać się na kwas warto wiedziec tak dla samej siebie jak to się odbywa i czego mozna sie spodziewac, ja puki co czekam na reakcje mojej skory, narazie jest lekko zaczerwieniona.
Za jakiś czas napisze co i jak

ZABIEG
Przeznaczony dla cery dojrzałej , tłustej, trądzikowej i mieszanej oraz dla osób u których występują plamy powierzchniowe, posłoneczne, potrądzikowe lub pojawiające się z wiekiem.Dodatkowym atutem kwasu jest to, iż wiąże wodę w wierzchnich warstwach naskórka dzięki czemu ładnie nawilża skórę.

Kwas mlekowy należy do grupy kwasów alfa-hydroksylowych (AHA), o działaniu złuszczającym, nawilżającym i przeciwstarzeniowym. W naturze kwas ten występuje w kwaśnym mleku, jogurtach, żurach i kiszonkach.
Kwas mlekowy występuje w dwóch formach optycznych L i D, z których tylko forma L-kwasu mlekowego posiada biologiczną aktywność i jest naturalnym składnikiem skóry i włosów. Jest on jedną z głównych składowych NMF- naturalnego czynnika nawilżającego, który odpowiada za odpowiednie nawodnienie naskórka. W kosmetyce wykorzystuje się głównie kwas L-mlekowy, który można otrzymać wyłącznie podczas naturalnego procesu fermentacji cukrów z udziałem bakterii mlekowych z rodzaju Lactobacillus.         

Przebieg zabiegu
1. Wykonać demakijaż twarzy i szyi, zabezpieczyć okolice oczu i ust tłustym kremem. Jeśli są rozszerzone naczynka, miejsca te należy pokryć również grubą warstwą tłustego kremu
2. Przetrzeć skórę płatkami kosmetycznymi, nasączonymi tonikiem
3. Preparat AHA nanieść za pomocą pędzla lub opuszkami palców na osuszoną skórę. Jeśli skóra jest tłusta, należy położyć grubą warstwę, jeśli sucha – cieńszą. Czym grubsza warstwa preparatu, tym intensywniejsze działanie preparatu.
4. Pozostawić maskę na skórze przez ok. 2-5 minut, można delikatnie masować. Następnie zmyć dokładnie dużą ilością zimnej wody (używając gąbek lub płatków kosmetycznych). Zmieniać wodę w miseczce 2-3 razy.

Uwaga!
Bardzo istotne jest dokładne zmycie preparatu. W żadnym wypadku na skórze nie mogą pozostać resztki maski! Należy uważać na oczy!

5. Nałożyć na miejsca poddane działaniom kwasów warstwę kremu odżywczego i delikatnie wmasować. Po 10-15 minutach nadmiar zetrzeć chusteczką.

6. Przez 24 godziny po zabiegu nie należy wykonywać makijażu. 

  Ważne wskazówki dotyczące zabiegu:
• Niewłaściwe stosowanie (np. zbyt długie pozostawienie na skórze) może spowodować podrażnienia skóry.

• W przypadku cer trądzikowych kilka dni po zabiegu może nastąpić wzmożona nadczynność gruczołów łojowych (tzw. wysypanie). Jest to typowy objaw rozpoczynającego się procesu leczenia.

• Zabieg można wykonywać nie częściej niż dwa razy w tygodniu, a po serii zabiegów zalecana jest dwumiesięczna przerwa.

• Po zabiegu należy unikać słońca lub zabezpieczyć skórę kremem o wysokim filtrze (10 -15).
Preparat można też stosować na inne partie ciała (grubszą warstwę). Nie stosować w okolicach tarczycy i piersi.

• W przypadku wrażliwej skóry należy koniecznie przeprowadzić test alergiczny.

• Od 1 do 2 godzin po zabiegu może się utrzymywać zaczerwienienie twarzy.

• Po zabiegu wskazana jest dalsza pielęgnacja kremem odżywczym.

• Preparat AHA może być stosowany także na ciało np. uda, plecy, brzuch, dłonie, a także na zrogowaciałe i przesuszone partie ciała takie jak łokcie, kolana, stopy. Po pierwszym zabiegu widać znakomite efekty w postaci poprawy struktury skóry, która staje się gładka i delikatna, partie ciała ze zrogowaciałym naskórkiem ulegają wyraźnemu wygładzeniu.

• Kwasy AHA działają również bakteriobójczo, ponieważ dotleniają, poprawiają ukrwienie, odtruwają skórę ze szkodliwych toksyn, a także regulują wilgotność i regenerują skórę. Zawarte w preparacie witaminy i ekstrakty roślinne zostają wprowadzone w głąb skóry, dodatkowo ją odżywiając. 
 
   Przeciwwskazania: cera naczyniowa, wrażliwa i bardzo sucha; zakażenia bakteryjne, liczne znamiona i uszkodzenia mechaniczne skóry   

1 komentarz:

  1. wiecej przeciw niz za ale efekt moze byc rewelacyjny. Ile taki zabieg kosztuje?

    OdpowiedzUsuń