poniedziałek, 30 lipca 2012

Terapia przeciwtrądzikowa

Problem, z którym borykają się nastolatkowie i nie tylko, może dotknąć nawet nas , czyli dziewczyny po dwudziestce, w tym gronie byłam i ja.

Chętne dziewczyny, te które będą zainteresowane proszę pisać, zadawać pytania chętnie opowiem
A więc tak:

Już od nastolatki borykałam się z krostami ,ale to co było w wieku 19-21 lat to nigdy takiego czegoś nie miałam...
Wysyp taki ,że nie mogłam na siebie patrzeć, krosty i bolące góle :( Ci którzy to mają wiedzą o co chodzi...
Rok temu byłam nad morzem, oczywiście słońce opalanko no i wszystko fajnie bo jak to po słońcu niby ucichło, wysuszyło buzię,nic nie wyskakiwało myśle super może się uspokoi ale to była cisza przed burzą... Lato minęło przyszła jesień i jak na jesień przystało , pogoda w kratkę a cera w zależności od pogody różnie reaguje bynajmniej moja tak miała. Przyszła jesień, wilgoć, i wysyp :/
Po letnim opalanku nastąpiła masakra ! Nie mialam dziur w buzi czy cos, miałam ropne stany zapalne, czyli te góle bolące podskórne.
Któregoś razu przeczytałam ,że u nas w aptece jest konsultantka kosmetyczka która zajmuje się badaniem cery za darmo, i ja skuszona , że za darmo poszlam mowie a co mi tam niech w końcu mi zobaczy co tam się dzieje , bo dermatolodzy u ktorych bylam gowno zdzialali , mysle czas isc do kosmetyczki ale tylko na badanie....
Poszłam , przywitała mnie miła sympatyczna trochę starsza ode mnie dziewczyna, popatrzała na moją buzię wzięła jakiś sprzęt i mówi, cera nadaje się do oczyszczania, masz przesuszona buzię, i oczywiście wągry, krosty. Powiedziała, jestem kosmetyczką możemy umówić się na wizytę, co ja na to, że już dawno o tym myślałam ale bałam się gdyż nie wiadomo na kogo się trafi , balam się poprostu żeby mi nie spieprzył nikt buzi, żebym nie miała dziur.
Karolina kosmetyczka z którą rozmawiałam mówi zobacz na mnie ja się borykałam z trądzikiem miałam jeszcze gorzej niż ty a teraz zobacz, spojrzałam na nią i mowie CO ?? Nic nie widać a ona , no właśnie oczyszczanie zdziałało coś i systematyczna pielęgnacja. No i po chwili rozmowy umowilysmy się na oczyszczanie manualne "wyciskanie pod parą" . 
Przyszedł dzień wizyty bałam się a zarazem byłam podekscytowana, ale bardziej mialam strach w oczach, bedzie boleć jak ja to przeżyje... ??
No i zaczeło się para na twarz i wyciskanie... I wiecie co ?? Pokochałam chodzenie na oczyszczanie buzi :D Relax niesamowity, jedynie co bolało to wyciskanie wągrów na nosie bo tam ledwo co można dojść ale dałam rade, chodziłam na takie oczyszczanie przez jakoś pół roku co miesiąc potem co 2,3 tyg bo moja cera zaczeła się przyzwyczajać do tego oczyszczania że po dłuższym czasie bez kosmetyczki nie obyło się, płaciłam za każdą wizytę 85zł, dużo wiem ale mowię nie poddam się wygram z tym cholerstwem, w to wchodziły kremu za 40 , 60 zł kasy wydałam multum! Wypróbowałam tyle ,że jeżeli macie ochotę będę opisywać bo opakowania gdzies mam jeszcze.
Wracając do oczyszczania, jak już mi się buzia uspokoiła była poprawa zaczełam kwasy, by złuszczyć naskórek i aby te blizny potradzikowe mi zanikły, tu też się nie poddałam kwasy kosztowały mnie 90 zł, przez 3 miesiące conajmniej 2 razy w miesiącu plus kosmetyki...
Wiem jestem wariatką , wygrałam w totka ??:P Otóż nie, bo postanowilam ,że wygram z tym cholerstwem !! Pomimo ,że nie raz płakałam!! Nie chciało mi się wyjść co spojrzałam w lustro ryk ... Nigdy tego nie zapomnę...

Mój trądzik był jak nigdy dotąd, krosty miałam na szyi nawet jak nigdy, dziwiłam sie skąd to się tam wzieło a przyczyną były hormony. Jakieś 3 lata temu nagle zaczełam mieć zaburzenia miesiączkowania, też nie wiadomo skąd, były zastrzyki na wywołanie okresu i rózne pierdoly , nawet raz usłyszalam od dziada że moj organizm się ciązy domaga wtedy mialam 19 lat , mysle debil normalnie debil mowi do mnie gdzie ja mam 19 lat ze moj organizm sie ciazy domaga jasne... Miec dziecko w takim wieku o nie nie.
W koncu znalazlam Pania doktor z ktora porozmawialam , dostalam skierowanie do szpitala na badania a tam co , oczywiscie ok jakims cudem mialam dobre wyniki a okres nadal mialam byle jak, co 2 miesiace np, i dala mi tabletki hormonalne Diane35, zaczelam je brac pół roku temu bo tyle można, dobrze się po nich czułam okres co miesiąc ale sztucznie wiadomo , a szyja jak byly krosty tak nie ma dzieki hormonom na bank !Teraz skonczylam je zazywac i jestem ciekawa czy bedzie ok mam nadzieje ze to nie wroci, oby ! To był dodatek do terapi tradzikowej - hormony
Kolejnym dodatkiem były tabletki od dermatologa ktore bralam z 3 miesiace Tetralysal, odlozylam bo nie chcialam sie faszerowac , tak mysle co mi pomoglo raczej te diane, ale Tetralysal pewnie tez, dostalam zel na retonoidzie, plus plyn do zluszczania naskorka, jezeli chcecie tez wam to opisze

Rozpisalam się ale jest duzo do opowiadania mialam wzloty i upadki, teraz ciesze sie, bo rano wstaje nie mam nic na buzi ! Na codzien wogole nie nakladam podkladu, pudru NIC z tych rzeczy bo zwyczajnie tego nie potrzebuje tak mam poprawiona cere, wole jej nie zapychac bez powodu bo po co, podczas lecznia owszem cos tam nakladalam ale radze przemeczyc sie jak ja te ponad pol roku i cieszyć się piekna cerą ! Moją wybawicielką jest Karolina kosmetyczka to w większości bo sama buzia się nie oczyści niestety, a szczególnie wy nie wyciskajcie bo będzie gorzej !
Jeżeli macie pytania to piszcie :)

5 komentarzy:

  1. Przekonałaś mnie do oczyszczania;) Muszę spróbować, jak będę miała na to pieniążki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwierz mi warto, gdybym nie widziala rożnicy bym na pewno zrezygnowała, wiadomo mozesz miec wrazenie ze jest wysyp wiekszy ale ja sie nie poddalam tylko cera akurat juz byla zanieczyszczona i domagala sie parowej oczyszczanki hehe no i chodzilam, boje sie zeby po odstawieniu tabletek nie wrocilo mi to ... moze dodac zdjecie przed i po obiecuje ale nie wiem kiedy sie przekonam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nie kosmetyczka tylko tabletki działają niestety kosmetyczka mogła tylko dopomóc,ale plecy gładkie i inne części ciała wskazują na hormony.
    Przechodziłam przez to po odstawieniu po pewnym czasie nawrót wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieje ,że nie wróci aż w takiej postaci będę dalej się bronić :P

    OdpowiedzUsuń
  5. czesto powraca w gorszej niestety :( nawet osoby, ktore nigdy krostki nie mialy poprzestaniu tabletek maja wysyp a co dopiero osoby,ktore problem mialy.

    OdpowiedzUsuń